1. helmikuuta 2016

Uusi päiväkirja

Minä olen ykköstyypin diabeetikko, ja haaveilen vauvasta.
Ennen kuin diabeetikko, olin jo nainen - sairastuin vasta yli kolmekymppisenä. Mutta äiti en ole vielä ollut, enkä vaimo - mutta toivottavasti pian molempia.
 
Puolisoni, joka tässä blogissa kulkee nimellä Upseeri, haluaa myös lapsen. Haluaa lapsen minun kanssani (mitä minun on vaikea välillä käsittää, mutta ei mennä siihen nyt). Haluamme yhdessä lapsen, ja aiomme yrittää saada sellaisen.
 
Mutta mina olen myös diabeetikko. Ykköstyypin diabetes ei estä lapsen saamista, mutta lisää raskauteen omat kommervenkkinsä. En tiedä niistä paljoakaan, ja olen kauhusta kankeana jo nyt, ennen kuin olemme edes yrittäneet. Vaikka minulla on hyviä ystäviä, joilla on sama elämänvaihe ollut tai parhaillaan käynnissä, tuntuu diabeetikon ongelmista puhuminen välillä vaikealta. Muutenkin vauvakuumeilu on melko henkilökohtaista, ja etenkään kaikilla peloillani en jaksa läheisiä koko ajan kiusata.
 
Siksi perustin tämän blogin. Tavoistani poiketen tämä on nimimerkin takaa kirjoitettu, muista aiheista bloggaan ihan omalla nimelläni. Mutta kuumeilu, tämä on liian henkilökohtaista. Kaipaan vertaistukea ja toisaalta kirjoittamista omien pelkojen käsittelemisen keinona, joten blogi on paras. Se kulkee tarvittaessa myös mukana, sillä harvoin reissaan minnekään ilman jotain laitetta jolla pääsee verkkoon. Toisin kuin perinteinen päiväkirja (jollaista myös harkitsin), tämä kulkee aina mukana, salasanan ja käyttäjätunnuksen takana.
 
Jos joku ystäväni sattumalta löytää tämän, niin tunnistaa varmasti. Mutta ei se haittaa, kunhan ei koko maailmalle leviä.
 
Ja jos tämä projekti alkaa näyttää onnistumisen merkkejä, niin voin ehkä siirtää nämä kirjoitukset jonnekin julkisemmalle areenalle. Toistaiseksi kuitenkin kerron peloistani, haaveistani ja ongelmistani nimimerkin takaa.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti